A rózsaszín szín nem is létezik – legalábbis tudományosan nem, hiszen nincs a színspektrumban tisztán ilyen fény: valójában az agyunk rakja össze a bejövő információk alapján a kék és a vörös árnyalatok keverékéből.
Ennek ellenére ez a szín sokak kedvence, és sokféle módon fel is használható – öltözködésben, lakberendezésben, marketingben épp úgy, mint a gasztronómia terén. Cikkünkben végig is vesszük, miért olyan közkedvelt ez a tónus, és mit jelképez.
A rózsaszín a lakberendezésben
A Bien.hu Otthon rovata bővelkedik olyan cikkekben, amelyek hasznos tanácsot tudnak adni arra vonatkozóan, hogyan használjuk fel a rózsaszínt lakásunk csinosításához. Elsősorban a vintage stílusú otthonokban gyakori ez az árnyalat, de a romantikus hálószobákból sem hiányozhatnak a halvány rózsaszín párnák, ágytakarók.
A lányos gyerekszobákban, babaszobákban is ez az árnyalat uralkodik, noha érdemes tudni, hogy eredetileg a rózsaszín a fiúk színe volt, és csak a 20. században változott meg a helyzet. Alapvetően arról van szó, hogy a fehér és a vörös elegyéről van szó, a piros pedig a harchoz, a tűzhöz, a tettvágyhoz kapcsolható: ez pedig az erősebbik nemhez.
A konyhában is találkozhatunk a színnel, de ha túl sok lenne belőle, az émelyítő hatást kelt, így itt bánjunk vele csínján! A skandináv vagy vintage étkezőkben érdemes lehet rózsaszín terítéket használni, mivel köztudottan a színes tányérokra helyezett étel csökkenti a túlevést – jobban fogjuk érzékelni rajtuk az adagokat.
Divat, öltözködés
Napjainkban hódítanak a különféle rózsás árnyalatok: a férfiak körében is! Persze egyáltalán nem mindegy, melyik változatát használja valaki a rózsaszínnek – mindig figyelembe kell venni az arcbőrt, a szem és a haj színét is.
A pasztellesebb árnyalatok sápasztanak, ezért inkább napbarnított bőrön mutatnak jól. Szőke hajúaknak érdemesebb az erőteljesebb tónusokat választani – például a pinket, magentát. Akár ruhaként viseljük a rózsaszínt, akár a kiegészítőkön jelenik meg, figyelemfelkeltő hatást érhetünk el.
Bár sokan kislányos, ártatlan színnek tartják ezt az árnyalatot, bizonyos megnyilvánulásai a luxust idézik: nem véletlenül használja annyi sztár is a korallt vagy a Barbie-rózsaszínt. Lilába hajló változatai pedig igazán inspirálóak.
Rózsaszín a marketingben
A színek pszichológiájáról már mindenki hallott: a cégek tudatosan választanak egy-egy jellemző tónust a termékeik csomagolására vagy logóként, arculati elemként. A piros erőt sugároz, a kékhez a biztonságot, nyugalmat társítjuk, a zöld manapság a természetesség, energiahatékonyság színe.
A fehér a tisztaság jelképe, a fekete viszont sötét, negatív hatást kelt, ugyanakkor sejtelmes és misztikus is, gyakran – ezüsttel vagy arannyal kiegészülve – a luxust is szimbolizálja.
A rózsaszínt fiatalosnak tartjuk: azok a cégek, amelyek használják, elsősorban a huszonéveseket szólítják meg. Nagyon trendinek számít az árnyalat a marketingben, és még közel sincs kiaknázva minden lehetőség! A jövőben is biztosan sokszor fogunk még találkozni a különféle típusaival!